Sunday, February 28, 2010


tERIma kASIh sYUHadA...



hari yang bahagia buat ibu dan ayah bila anaknya dah boleh berdikari (berjalan..)


tq atas hadiah ini sayang...


nak dijadikan cerita, kami sendiri tidak sedar bila syuhada pandai berjalan...malam nak sambut maulud nabi, dia leh berdiri dan jalan setapak 2 jatuh2 lagi...tp aku ttp terus ajak dia berjalan...bolehla sikit2...tp dia ni malas sikit...cepat putus asa...

pagi esoknya, hari jumaat, suamiku ajak aku g jumpa kakaknya di UPM...aku tak kisah, lagipun kat umah tak ada buat apa2kan...bosan gak..jadi lepas solat jumaat kami bergerak ke UPM...dalam sejam lebih jer...kami g mines...saja jalan2 jer...sambil cari barang dapur sikit...jauhnya g cari barang dapur...kami lepaskan syuhada berjalan....mak ai, lajunya dia berjalan..macam tak percaya dalam masa sehari dia dah boleh berjalan macam budak2 lain...tak ada jatuh2 dah...betuk ker ni??? ibu dan ayah paling bahagia masa tu...tq syuhada...nilah hadiah yang dah lama ibu tunggu dari syuhada...

sbb terlalu happy, kami carikan syuhada kasuh baru...sbb masa tu syuhada pakai kasut baby lagi...ni dia kasut baru syuhada...brand disney...cantik tak??


aku pernah niat, klu syuhada pandai berjalan nak belikan syuhada skrit...tentu cantikkan budak berjalan pakai skrit...jadi malam tu kami terus g seremban belikan syuhada skrit...happy sangat rasanya time ni...ni lah antara barangan baru untuk syuhada..

ni kasut bau syuhada...comel..sebab tu kami belikan untuk dia...dia pun suka kasut ni...ringan dan selesa...bertambah laju dia jalan pakai kasut ni...



skrit ni ayah yang pilih..cantik tak?

baju ni ibu yang pilih...sbb syuhada banyak baju warna merah...sbb tu pilih warna kuning...comel kan...

klu ayah dah minat bola, anak pun dapat baju bola...baju ni ayah belikan untuk syuhada...petang2 boleh main bola dgn ayah k...



ni antara koleksi baju dan kasut yang kami belikan untuk syuhada malam tu...tak sedar byk gak duit habis...tp tak apalah untuk syuhada kan...nasib baik ibu tak dapat gaji lagi...klu ibu dpat gaji..hehehe...comel2 skrit baby ni, tp harga boleh tahan gak...

6 comments:

Marsha said...

Tahniah....kan sy dah ckp syuhada mesti akan berjalan dlm ms terdekat. Sy pun mcm awak gak bila anith boleh jalan terus belikan kasut baru. Skrg mesti dah rasa lega kan...tahniah tau...hepi for u....(^_^)

Bonda Danish said...

da...wah tak sabar nk tgok dia berjalan...mesti cute je. tade ke gmbo dia dah berjalan tu

My Little Princess said...

marsha

tq kak...berita yang mengejutkan...tak tau masa bila dia dah pandai berjalan ni...laju jer...
mmg gembira sgt2 sekarang kak...
rasa nak beli skrit byk2 untuknya...

My Little Princess said...

bonda danish...

tak ada pic wal...
tp masa berjalan tangan kita kepakkan..nak imbang badan...
nanti petang kang ida ambik gambar dia berjalan...
ni leh g kolam air panas ni...

Marsha said...

betul tu....akak pun dulu cmtu gak..hehe. Tp nt bila syuhada dah makin laju jln, xsempat nak pintas la...cm anith ni....hehehehe

My Little Princess said...

marsha

ni pun dah penat kak..dia nak buat peel sendiri..nak ikut dia jer...
maklumlah baru dapat kaki...tidur malam pun dah lewat ni...hehehe