Tuesday, January 26, 2010

Bermain di Taman Permaianan

Cuba teka hari ni saya nak citer ttg apa???
dapat teka saya bagi rm0.20 sen...hehehe...

tp tgk pic pun dah leh agak apa yang saya nak citerkan pagi2 ni kan...

nilah aktiviti kami bila hari minggu...

kebetulan hari minggu tak ada kursus kt sini, jadi kami gunakan masa yang terluang tu, bawak syuhada gi taman permainan...

walaupun dia tak pandai berjalan lagi, tp dia ttp suka bermaian...

kadang2 tak larat kita nak jaga dia...dia nak tiru aksi2 org lain yang lebih besar dgn dia...

bila kita larang, dia marah...

tp adatlah, budak2 kan, perasaan ingin tahu dia tinggi...

harap2 syuhada cepatlah pandai berjalan...

amin.....

meh kita lihat pic dia...tak byk pic yang dapat di snap, sbb nak jaga dia masa bermain...

tkt terjatuh...sapa tak sayang anak wei...

ni la bentuk taman permaianan di bagan lalang tu...
ramai pengunjung...
sambil2 tgk pantai, leh bawak anak2 main kat sini...
besar tak taman permaianan ni...
ada masa, leh bawak anak2 datang sini...
leh main dgn syuhada...

aksi syuhada...dia nak masuk dalam terowong tu...
tp saya tahan...tkt dia tak nak kuar...
nanti macamana lak...
tu tangan saya la tu pegang kaki dia...




tp akhirnya, dapat gak dia masuk dalam terowong tu...
bila anak dah nangis, mana tahan tgk air mata tu...
leh cair jiwa ni...


"tgk aksi berani saya...
saya dah besar...
apalah ibu ayah ni, tkt sgt nak lepaskan saya main...
saya kan dah besar..."




dah penat main, saya dahaga lak...terasa nak makan aiskrim...
tp apa dah jadi dgn aiskrim saya...
oh tidak!!!...
syuhada dah makan dulu aiskrim saya...




tgk ibu tgh merayu nak aiskri,, tp tak di endahkan si kecik ni...
nyum...nyum...sedapnya aiskrim ni...
kesian ibu kan...
budak yang kt belakang tu nak aiskrim gak ker?




tp last2 dia bagi gak saya aiskrim...
tp dia tak bagi saya pegang...tkt dia tak dapat lagi aiskrim tu...
dia suapkan jer...
jadilah syuhada...merasa gak ibu aiskrim oren tu....
sayang syuhada...

p/s : tgk rambut terbaru syuhada, cantik tak??? kami terpaksa gunting rambut dia, sbb ruam...
klu ikutkan husband mmg tak bagi...dia nak biarkan panjang...

4 comments:

jijasakura said...

shuhada tak berjalan tetap lagi ke? anak kak eja lebih kurang sebaya dgn shuhada..dia dah pandai berjalan dah..tapi kalo dapat berjalan tak mau pegang tgn dah..

My Little Princess said...

ibusyuhada-jijasakura

tak pandai lagi kak...
tp jalan berpaut2 tu dah boleh dah...
mungkin sbb dia pandai cakap dulu kot, tu jalan lambat kak...

Mohd Zaid said...

comelnya anak...

My Little Princess said...

mohd zaid..

tq..
semoga akhlak dia dah besar pun akan comel