Wednesday, March 24, 2010

Kesian Syuhada

Salam, semua, apa khabar? hehehe...nak citer pasal syuhada sikit...

sekarang syuhada tak tidur berbuai dah...buaian dah simpan bawah katil...nak th macamana syuhada tidur tak berbuai lagi???

kan hari tu syuhada terpaksa di tahan di hospital akibat demam, selesema dia kan...selama 4 hari 3 malam gak la dia terpkasa di tahan di hospital pakar columbia...jadi selama itu gak la dia terpaksa melupakan buaian kesayangannya...malam pertama hidup tanpa buaiannya, dia agak meragam, mengamuk kt hospital...malam kedua dah kurang dan berikutnya...

jadi apabila balik ker rumah, bila nampak buaiannya, dia dah berlari nak ke buaiannya...saya tak bagi..lama gak pujuk dia tidur kt atas tilam jer...lama2 dah penat tidur gak dia...tgk la aksi tidur dia kt bawah ni...merajuk agaknya..hehehe...

akhirnya syuhada tidur gak...hehehe..kesian tgk dia tidur atas tilam ni..tgk gaja pun dah th dia merajuk ni...tp apa nak buat syuhada....

ni la buaian kesayangan syuhada...sekarang buaiaan ni dah selamat di simpan di bawah katil...
bukan tak nak bagi syuhada tidur dalam buaian ni lagi, tp susah, nak g mana2 kena bawah buaian ni...lagipun tak elok kan biasakan anak tidur dalam buaian...byk gak kes budak jatuh buai ni...jadi dari sebelum benda tak baik berlaku, baik kita simpan buaian ni, sbb syuhada pun dah boleh lupakan buaian ni...klu dulu tak tau nak cakaplah hidup syuhada tanpa buaian....

4 comments:

Wansteddy Tales said...

betul2... bahaya tdokan anak dlm buaian. risiko jatuh. saya pn sejak newborn damia xpenah bg dia tdo dlm buaian. 1. sbb taska xbenarkan. 2. sbb damia pn xnk tdo, myb sbb xajar. xpe awak, lama2 syuhada kan biasa. comel jugak gaya tdo syuhada nih :)

My Little Princess said...

wansteddy tales

syuhada ni setahu saya dah 3 kali gak jatuh buai...
budak tengah buas kan...
tp masa dia tidur dalam buiana, saya akan pastikan kt bawah buaiaan tu ada tilam tebal..
klu jatuh tak ada kesan sangat...

nurulazham said...

alo..comelnya dia majuk..geram tgk betis dia!geget cket bole??

anak nurul sara tu pun kalau malam dah x nak tidur buai..xpe..nnt syuhada biasa la tu.. ;)

My Little Princess said...

nurulazham...

tq kak...
sekarang dah ok dah...
tak ada masalah tidur kt bawah...
tp rumah pengasuh ttp berbuai, sbb nampak ada budak baby berbuai...