Wednesday, January 6, 2010

Inikah Dugaan...?


pening fikir pasal pengasuh ni...
pengasuh dia pun 1, nak berhenti esok, hari ni baru cakap...
dia ingat nak cari pengasuh ni macam cari ikan kt pasar ker???
pening gak kepala...
tak kan nak hantar dia balik kg lagi...
tak sanggup dah nak berjauhan dgn syuhada ni...
rasa nak berhenti kerja jer...
bangun pagi, bila tgk syuhada senyum kt aku, aku lak yang nangis...
tak dapat aku bayangkan, bila aku terpaksa tinggalkan dia kt kg...
TIDAK!!!!
pagi2 lagi aku dah bangun hari ni...
sebenarnya aku tak leh tidur semalaman bila fikirkan soal pengasuh ni...
sarapan pagi pun tidak...
aku ajak my hubby pusing2 kawasan cari pengasuh...
last2 dapatlah pengasuh yang sanggup jaga syuhada...
tp dia dh jaga 2 orang budak...
sorang budak ppuan 3thn....
sorang anak cikgu 3 bulan...
n serang syuhada 1thn 2 bulan...
aku harap syuhada dapatlah sesuaikan diri dgn kehidupan baru...
"maafkan ibu tak dapat jaga syuhada,
tp ibu janji akan berikan yang terbaik untukmu sayang..."
ini janji ibu...

0 comments: