Friday, January 22, 2010

Alahai Syuhada...

Nak story sikit pasal syuhada...

Dah 2 minggu aku tinggalkan syuhada kt rumah orang (pengasuh..)

minggu pertama, dia agak meragam gak sbb syuhada ni tak pernah tinggal dgn orang lain...

pengasuh lama dia pun datang rumah...jadi mungkin kehidupan dia yang jarang jumpa org buatkan dia tkt dgn orang...

tp alhamdulillah, minggu kedua syuhada kt rumah pengasuh dah ok...

tak meragam sgt (nangis budak2 tu biasalah...)

nak citer sikit, pagi nak hantar dia, dia sukalah...almaklumlah naik kete pagi2 kan...siap tepuk2 tangan n menari2...

tp sampai jer simpang rumah pengasuh tu, muka dia dah mula berubah...muka cuak...

nampak jer makcik pengasuh tu, dia mula menangis...

tp menangis2 dia pun, dia ttp nak dengan makcik tu...pastu dapat upah kuih @ roti diamlah dia....hehehe...

bila petang aku nak ambik dia, dia boleh buat donno jer dgn aku...

melampau sungguh...yerla, kt kawasan perumahan tu ramai kawan kan...

sampaikan dia nak tidur pun susah, sbb asyik sangat nak berkawan...

sampai jer rumah, aku bawah dia main2 jap....

dalam pukul 7petang, dia dah start bising nak tidur...

tp aku biasanya tidurkan dia lepas maghrib...

macamtulah kegiatan sehari2 aku bersama syuhada.....

tgklah aksi tidurnya...nenyak sungguh....





alahai anak ibu, sayangnya dia...

2 comments:

wansteddy said...

alah comeynya.... sejuk amat mandangnya ha :)

Bonda Danish said...

tunjuk gak gambo bantal 'berkapang' tu..hehehe...sian lena tidonyer..letih la tu..